juicy marketing

Prima mea lecție de marketing

949

Prima lecție serioasă de marketing am învățat-o de la…doi copii.

 Laurențiu și Lucia sunt vecinii mei de pe stradă și sunt doi copilași adorabili.

Vara ei sunt “pedepsiți” și nu au voie să stea în casă, pe calculator. Așa că, în fiecare zi, ei sunt pe stradă făcând din orice și din oricine partenerul perfect de joacă.

Pentru că îmi era foarte drag de ei să îi văd cum stau în față casei, ba cu o minge, ba cu hârtii și creioane, ba cu o cretă… le zâmbeam de fiecare dată când treceam pe lângă ei.  

De fapt, ei au înțeles foarte bine ce am făcut. Mă abonasem la newsletter-ul lor.  

Prin faptul că le-am zâmbit și îi băgam în seamă de fiecare data când treceam pe lângă ei, au înțeles că sunt “clientul” lor potențial. Cum la ce? Clientul lor potențial la joacă 🙂

În zilele următoare, Laurențiu și Lucia și-au pregătit strategia de marketing.  

Stăteam liniștită la mine în curte, încercând să mă răcoresc cu o socată absolut delicioasă făcută de mama, când, în curte, aterizează un avionaș de hârtie. Vă întrebați cum știau copiii că eram în curte la ora aceea? Păi, ei au stat cuminți deoparte și mi-au monitorizat comportamentul. Știau mai bine decât mine care îmi este programul.

Așa, să revenim.

Să vă povestesc ce bucurie am simțit când am primit acel avionaș? Sau să vă povestesc câte amintiri mi-au trecut prin față ochilor, entuziasmată să deschid avionașul și să aflu cine mi-a scris? A fost un moment emoționant, trebuie să recunosc.  

Am deschis frumos hârtia pe care scria cu creioane colorate așa:

” Mirela vi să ne jucăm?”

… și apoi mai jos aveam două căsuțe cu posibile răspunsuri: o căsuță cu “DA” și cealaltă căsuță…. tot cu “DA” 🙂  

Așadar, am primit o ofertă foarte bine targetată, PLINĂ de creativitate și da, m-au făcut să râd. Credeți că i-am putut rezista ofertei? Nu, nu i-am rezistat. M-am predat în secunda următoare.  

Ei știau foate bine că o să-mi ofere o experiență de neuitat așa că aproape mi-au zis:

 “Lasă totul pe mâna noastră, ne ocupam noi de tine, tu hai numai cu noi!”.

Ne-am jucat Corina, De-a v-ați ascunselea și Șotron printre mulțimile de întrebări menite să își cunoască “clientul” mai bine – “Ție ce culoare îți place? Tu o știi pe Hannah Montana? Cum o cheama pe broscuța ta?”

M-am jucat până seară târziu afară cu ei.Am stat până a venit mama să mă strige în casă să mănânc și să mă pun să dorm pentru că da, era cam târziu pentru mine 🙂

Strategia lui Laurențiu și Lucia a  fost un adevărat succes! În două zile s-au adunat peste 10 copilași în față casei lui Laurențiu pentru a face cunoștință cu prietena lor cea nouă. Lucia și Laurențiu m-au așteptat cu nerăbdare și cu un zâmbet larg, binemeritat pe fața lor.  

 

Sunt multe strategii de marketing și la fel de multe cărți și teorii care să le susțină sau să le desființeze. Fiecare brand are clienți diferiți cu nevoi diferite, deci nu o să există o anumită strategie de marketing care să funcționeze identic la toate brandurile.

 Dar știți ce o să funcționeze sigur, sigur?

 Creativitatea.  

Într-o lumea bombardată de informații, creativitatea va face totdeauna diferența. Mai adăugăm puțin, puțin  umor (dacă e cazul) și rețeta spre succes deja este promițătoare.

Leave a Reply

